Nya dojor

Nu ska vi se, igår var jag och Maximen ute på en ensamtur, red på bilfria vägar ner till grisstallet och vände, han var lite halvseg, tror att han är inne i en växtperiod så vi ska trappa ner lite lugnt, men en månad till ska vi hålla igång, planen är att avsluta med ÖFF:s långritt den 30 juni, lite lagom tänkte jag och sedan skritturer veckan efter och sedan hel vila några veckor och bara äta gräs. Allt gick bra i allafall, vi skrittade och travade och blev bara rädda för en fågel. Och så kom det en motorcykel när vi nästan var hemma, men då hade jag hoppat av, gick också bra även om han reagerade och skulle vända och hålla koll på den.


Idag var det en stor dag, Maxim fyllde fyra och det firades med att jag och husse åkte ut till stallet på morgonen, hovslagaren skulle också komma så vi hade tänkt fixa stallet och ta en promenad med födelsedagsbarnet. Nu blev det så att han fick sällskapa med den andra hästen som skulle skos istället så ingen promenad, men vi borstade och tryckte i honom morötter. Han skötte sig hyffsat med hovslagaren, men var lite stökig och ville inte stå stilla. Tillslut gick hovis och hämtade en godis-slick-sten och världen runt omkring försvann, stenen var det enda som existerade, måste se till att köpa en egen åt honom tror jag allt. Blick stilla stod han också och vid hovslagarbesök så är ju det välkommet. Sedan var det ut i hagen och matte och husse åkte till jobb/skola, jobbade hela dagen lång och nu på kvällen var jag på Blodomloppet med arbetskamraterna, 5 km avklarades och jag sprang hela vägen, så nöjd!

Det Positiva: Frisk luft
Det Negativa: Stress

Flying above

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0