Förberedelse

Idag jobbade jag ungefär en och en halv timme mer än vad jag tänkt, sedan åkte jag till stallet, fixade foder, började packa till i morgon, smörjde sadel och träns, mockade, borstade lera, tvättade häst, gick på promenad i det galna slättvädret med vinden tjutande kring öronen. Överpigg häst som inte hade ett dugg träningsvärk efter gårdagens lektion. Sedan klippte jag två lätt övervuxna fjordhästmanar, kortare tid än förra gången, den ena är nere på en kvart och den andra på tjugo minuter, det tar sig.


Taggad häst!


Toppelina, med världens pannlugg, klippte även hennes dotter Isolde

Nu så hoppas vi att dagen imorgon går smidigt och att han sköter sig. Pizza och film med finaste står på kvällschemat.

Det Positiva: Ren häst
Det Negativa: Smutsig häst

You and I

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0