Flying without wings

Då ska vi se, helgen försvann i en rasande fart, men jag har tre dagars ledighet att se fram imot, så det känns okej.

Avslutade jobbveckan med att jobba över en timme, lagom kul, men en liten insats gjorde jag. Åkte ut till stallet och eftersom det regnat hela dagen och Maximen var dyblöt fick han mysa med fleecetäcke medan jag mockade och fixade maten, sedan fick vi till ridhuset och lekte lite. Hade lite ledövningar och började öva på att ställa upp som man gör på en premering. Sedan övade vi också på att gå utan grimskaft och följa matte. Gick toppen, skritt, halt, skritt, trav och halt klarade vi av galant. Han fick galoppera lite också, då blev det livat och hopp och skutt, speciellt när matte ville att han skulle vända och galoppera i det andra varvet också. Det är inte lätt att var bushäst ibland.


Lördagen blev det powerwalk på lite mer än en halvtimme, försökte få fram den där ordentliga skritten, med gunget i ryggen och det gick tillslut även om det många gånger blev småtrav också. Idag blev det ridtur. återigen med mycket skritt, rakställd häst och gung, några korta travsträckor blev det också. Imorgon ska det bli lite mer hade jag tänkt och även galopp.

Det Postiva: Glad hest
Det Negativa: Blåst över slätten

High up

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0