Snöhästar

Har fortsatt enligt planen hittills idag. Hästarna fick halva frukosten inne medan jag mockade lite och sedan fick Maxim på sig selen och så gick vi up på vallen. 2 cm nysnö gjorde att allt kändes så mysigt och fint och underlaget verkade ha mjuknat lite också med nollgraderna. Vi checkade av svängningarna i skritt och även halterna. Försökte stå stilla olika länge varje gång. Sedan gick vi in på en volt och jobbade lite både i skritt och trav. Stundtals gick det väldigt bra, han var himla fin och tuggade på bettet och försökte göra som jag ville. Mycket nöjd med lilla hästen, ska som sagt försöka tömköra en gång till i veckan och så ska vi nog vara redo att försöka med draglinorna till helgen när syster kommer.


Tränar på att stå stilla.

När vi var nöjda tömkörde jag hem till stallet (på väg till vallen ledde jag i grimskaft) det gick också superbra. Maxim fick komma ut i hagen och Joker fick sadel och träns på sig. Vi begav oss ut på lilla rundan, skrittade asfaltsvägen först och sedan travade vi på gräsvägen, klättrade en vända i backen och travade lite till. Sedan vände vi och galopperade ett par gånger fram och tillbaka på gräsvägen. I första galoppen blev det några glädjeskutt, men sedan skötte han sig väldigt bra, klart att han ville springa fort, men han lyssnade bra och rusade inte iväg så mycket som han gjort tidigare i veckan. Sedan skrittade vi hem, hoppade över hindren idag, kände att vi spar dem till lite bättre underlag.

Nöjd med båda hästarna och med mig själv och nu ska jag fundera på om det ska bli en promenad till Hööks eller inte. Har lite shoppingsug, men vi får se, betala räkningarna först så får vi se hur det känns efter det.

Det Positiva: Snö
Det Negativa: Gömd is

Let it snow, let it snow, let it snow.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin Emma

Hej! Du vet att vi dyker upp på lördag va? ;) jag och mamma! hihi. Vela bara stämma av, mamma är lite orolig.



Vad önskar du dig? :) Kram Emma

2012-01-23 @ 13:09:34
URL: http://elike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0