Ändrade planer

Eftersom det regnade och regnade idag så skippade jag uteritten och höll mig i ridhuset istället. Vi longerade lite i båda varven med lite inspänningstyglar, i alal tre gångarter. Höger varv är hans absolut bästa, men vi fick till det stundtals i vänster varv också. Vi får kämpa vidare helt enkelt och vara extra noga med att få igenom honom i vänster varv, med mer styrka som kommer det bara att gå bättre och bättre.


<3

Satte upp ett litet hinder med plankor sedan som han fick skutta. Han börjar bli riktigt bra på att komma rätt på hinder nu och hoppas fint över. Idag hoppade vi inte högt, 65 fick jag det till med mätstickan, men jag börjar bli sugen på att köra en riktigt löshoppning och se hur högt vi kan komma. Vi får se, vill ju inte förstöra det fina självförtroendet han visar just nu heller. Han var så söt efteråt kom fram när jag ropade på honom och var mycket nöjd när han fick klappar och beröm. Sedan hängde han efter och "hjälpte" till att bära undan hindret.

Hoppas på bättre väder i slutet av veckan nu så vi kommer ut och springer lite också.

Det Positiva: Hästen
Det Negativa: Snuva

Sunshine in the rain

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0