My prince

Idag var det planen tömkörning igen och tömkörning blev det minsann, kan inte påstå att det gick lika bra som när Lena stod bredvid, men bra gick det! Jag lade ut bommarna som vi gjorde på träningen för att ha hjälp, tror dock att jag lade dem lite för långt in, men de hjälpte lite i allafall. Han var väldigt uppmärksam och jobbade på bra, gick även bra med halterna, han gick i väg de första gångerna, men sedan väntade han snällt. Deesutom var det andra hästar i ridhuset och han kunde fortfarande lyssna på mig. Så den delen av passet är jag mycket nöjd med.


Snygg svans....

Det som bekymmrar mig lite är hans uppförande när han står uppställd i stallgången. Han har liksom ingen ro att stå stilla och så har det varit de senaste dagarna. Han kraffsar i golvet, flyttar sig från sida till sida och är allmänt orolig. Nu har det i och för sig inte varit så många andra hästar inne när jag har hållit på, så kanske bara beror på det, men tycker ändå att vi oavsett miljö inte ska vara i det läge att han trycker imot mig med rumpan, han ska ju respektera mitt område. Det är inga som helst problem att leda honom, rida eller som idag tömköra, men i själva uppställandet i gången och borsta är det som om han har myror i benen. Ja, ja, imorgon ska jag se om det är bättre med fler hästar inne och i påskhelgen med förhoppningsvis mycket ridhustid ledig ska jag öva lite mer från marken än vad jag hunnit på senaste tiden. Löshoppning står också på schemat och Johan ska följa med och fota/filma, hurra!



Det Positiva: Tömkörning
Det Negativa: Stå uppbunden i gången

Flying without wings

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0