Upptäcktsfärd med superhästen

Idag var det vacket höstväder och Maxim som fått vila i två dagar var pigg och glad. Efter en ganska grundlig rengöring (min häst är ett lermonster) så gav vi oss ut med Joker och Jossan. Vi beslutade oss för en utmaning, nämligen "Hampusstigen" den stig som jag i slutet av sommaren skapade med Hampus och som är lite klurig och jobbig att ta sig igenom med träd och stenar lite huller om buller. Vi började med att klättra först över berget, det gick superbra! Riktigt fort skrittade han också och i nedförslutet var han duktig och lyssnade när jag ville att han skulle ta det lugnt. Nere vid dammarna stötte vi på två rådjur, vilket inte bekymrade hästarna något. Sedan klampade vi vidare i skogen, fortfarande först och inte tyckte han att det var några problem att kliva över rötter och nedfallna träd eller kryssa fram i granskogen. Lite väl fort gick det kanske ibland, men han ramlade inte omkull eller skavde av mig mot ett träd! När det blev lite mycket vattensjuk mark så fick jag driva lite, men han gick snällt när jag bad honom. Pigg och glad fortsatte vi att skritta på grusvägen en bit, stötte på stallhusse som var ute och rastade fyrhjulingen, det gick bra, vi stod på sidan om vägen när han åkte förbi och Maxim kollade mest nyfiket. Lite besviken när han inte fick springa efter honom på hemvägen. Försökte hela ridturen att inte bromsa så mycket, mest när det blev nedför eller när träden kom lite väl tätt, men annars så fick han trampa på, jag vill ju ha en häst som tänker framåt. En mycket lyckad tur om jag får säga det själv. Imorgon blir det tömkörning och sedan vila igen, tre dagar denna gång.


Från en sommardag

Det Positiva: Glädje
Det Negativa: Hösnuva

What a feeling


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0