Ledarskapsövningar

Efter att Maxim fått vila från mig i helgen så var han nog allt lite glad över att se mig igen. Båda kom springande till grinden och ville in. Jossan berättade att i helgen så hade Maxim varit lite svårfångad. Hon hade två kvällar i rad skickat ut sina söner med varsin kompis för att ta in hästarna, Joker hade de fått in, men Maxim hade bara sprungit runt och tyckt att de lekte med honom. Jossan hade i allafall fått tag på honom till slut. Lilla bushästen. Så här brukar det i vanliga fall se ut när jag ska ta in:



Vi fortsatte vila från ridningen, men träns fick han på sig och så gick vi på promenad och övade lite ledarskap. Klättrade över berget (och byggde muskler). Sedan övade vi halter och ryggningar, med och utan distraktioner. När vi kom på asfaltsvägen så tvekade jag lite, eftersom jag är så osäker på honom i trafiken, men vi måste ju öva så jag tog mot till mig och gick den hem. Det gick relativt bra, vi mötte en bil utan problem och blev omkörda av en, med lite problem, han kollade mest, men jag spände mig ganska mycket. Han var ganska stingslig på hemvägen så fick öva en del halter och ryggningar när han nästan gick på mig. Väl hemma så kändes det som om han behövde lite utlopp för all energi så vi gick in på ridbanan och löslongerade lite i trav och galopp. Han var riktigt, riktigt duktig, trampade på riktigt bra och jag längtar tills den dagen han kan hålla den traven med mig i på ryggen. Fattade galopp gjorde han också bra och när jag tryckte på lite och bad om mer så blev det några glädjeskutt också. Lilla roliga hästen, jag har köpt några böcker nu så att jag kan lägga upp en träningsplan med hjälp av dem, mitt eget förnuft och Jossans. Det kommer att bli så himla bra det här, imorgon blir det som vanligt vilodag, men på onsdag kör vi igen.

Det Positiva: Fina pållen
Det Negativa: Trafik

Little Pony

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0