Duktiga pollen

Vi avslutade hästveckan med att tömköra lillkillen igår. Eller vi tömkörde båda såklart. Blev lite rörigt ett tag när jag tappade den ena tömmen (Maxim slet sönder dem på mitten när han sprang sist) och då han blev så uppstressad och inte ville stanna så släppte jag den andra också, och då sprang han ett varv och hetsade upp Joker som trasslade in sig i sina egna tömmar. Allmänt kaos med andra ord. Jag håller på att spanar på ett par nya tömmar som jag kan köpa och ersätta de gamla. Han lyssnade rätt så bra ändå och stannade och stod blickstilla tills jag kom fram och tog honom igen. Optimalt så ska han ju stanna redan när jag tappar första tömmen (helst ska jag inte tappa alls) men bättre än sist i allafall.



Sedan var han i allafall jätteduktig. Vi hade lagt ut bommar så vi skrittade över dem och travade över i båda varven. I början var det lite vingligt, men sedan fick vi kläm på det. Så vi fortsatte med draglinorna, först kollade vi när Jossan drog omrking dem över bommarna och kring Maxims ben. Sedan bytte vi tömmar mot grimskaft som jag höll i och Jossan på andra sidan med draglinorna. En av dem sattes fast i selen och den andra höll hon i ett tag innan jag fick den och så hade han linorna på båda sidorna, en som satt fast och en som jag drog. Han var jätteduktig verkligen! Är så stolt över honom, nu får han vila sitt stackars huvud i helgen medan matte är iväg och slår folk i huvudet med bambupinnar.

Det Positiva: Finaste hästen
Det Negativa: Kan för lite

Sweet like candy

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0