Bland Vildsvin och mörker

Så, idag var det dags igen. Vi stötte på vildsvin i skogen. Dock gick det betydligt lugnare till än sist. Maxim tvärstannade (av lukten?), jag lyste och kollade, såg ögon och hörde grymtningar. Vänder lugnt och försiktigt med hjärtat i halsgropen och väljer att ta en annan väg. Min lilla pålle skötte sig med bravur och frågade bara vart vi skulle istället. Eftersom det var så mörkt så skrittade vi lilla rundan. Kände mig lite modig och satt kvar när vi kom fram till asfaltsvägen. Skrittade ungefär 50 meter (fram till nästa avtagsväg) och satte av där och gick restan av vägen, mötte inga bilar under den korta tiden jag satt kvar i sadeln, men en bil körde om oss när vi nästan var hemma, allt gick bra. Min plan är att sakta öka på sträckan jag sitter kvar, främst när vi rider i dagsljus, känns dumt att riskera något i mörkret när varken jag eller bilarna ser hur han reagerar. Jag känner mig modigare och modigare i allafall. Bäst blir det när vi får sällskap igen.


Tidigare i veckan har det inte hänt så mycket, Maxim tömkörde jag på måndagen, det gick bra, men blir frustrerad på mörkret. Blev vila tisdag och onsdag denna vecka. Passade på att borsta båda ordentligt igår istället och hade ordentlig rengöring av boxarna. Idag så fick Joker lufta sig också, longerade honom på ridbanan. Skissade sedan ett schema för den närmaste veckan. Eftersom jag jobbar natt kan man rida i dagsljus! Väldigt härligt ska det bli och planerna är många, löshoppning, dressyrpass, uteritter, promenader, tömkörning och uppsutten hoppning. Ska försöka aktivera båda hästarna också, så det blir en riktig hästvecka att se fram imot, men vi får som sagt se vad orken räcker till.

Det Positiva: Luft
Det Negativa: Sjukdom

Bli friiisk!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0