Roxen runt!

Hur kan man på något bättre sätt fira Valborg än att cykla 8 mil runt en sjö? Det var i allafall vad vi ägnade oss åt under lördagen. På förmiddagen var det strålande sol, men då vi kom till Norsholm och började cykla på norra sidan om sjön blåste det på lite och ett bra tag såg det ut som om vi skulle bli redigt blöta. Tack och lov hade vi turen på vår sida och fick bara lite småstänk på oss. Det var rätt så slitigt att cykla så långt, men det gick bra tillslut ändå, trots att mina bromsar började med att gå sönder (igen), så ska försöka fixa dem ordentligt denna gång.


Strålande sol över vattnet


Sjärnorps slott


En Johan, två cyklar och en grå Roxen i bakgrunden.

Min cykel är väl egentligen inte gjord för dessa långa utflykter, men den klarade av det ganska bra ändå. Mina ben också, känner inget idag, men jag hoppas att musklerna fick sig en ordentlig match, får se hur det känns på träningen ikväll. Det var även två till vänner med på turen, men de fastnade inte på bild.

Det Positiva: Sol i ansiktet
Det Negativa: Långa uppförsbackar.

Här kommer vi! Här kommer vi!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0