Besök

Medan packandet och donandet höll på som bäst hörde jag plötsligt ett högt ihållande jamande och i dörren till uteplatsen stod det en katt och kollade in mig. Får jag presentera Mao i egen hög person:


Mjaouuuu

Han ville komma in, men det fick han inte, istället så gick jag ut till honom, egentligen har jag som regel att inte kela eller klappa på min uteplats, men nu gjorde vi ett litet undantag.


Klappa mig då!

Mao är min arbetskompis Tonys katt och bor ett par uteplatser bort. Där lever han livet och har en egen ingång. Att skaffa katt var inget aktivt val de gjorde, utan Mao kom och bestämde att han skulle bo hos dem, de hade inte så mycket att säga till om, men så är det ju med katter.



Innergården och gatorna runt omkring är Maos revir och man hör honom lång väg när han går omkring och patrullerar och jamar. Tyvärr är han inte kastrerad så han låter en hel del.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0