Things...

Mina veckor har varit fullsmockade och ork att skriva eller lust att berätta har inte funnits. Det har hänt och händer så mycket i mitt liv just nu som snurrar runt i huvudet, men det är bra grejer. När alla tre är klara och definitiva (i nuläget två av tre) så ska jag skriva ner det hela, men en sak är säker, förändring blir det.

Under tiden kan jag ju berätta om helgen som gick. Jag och Johan tog tåget upp till Tierp på fredagkvällen och anlände lagom trötta till ett Sevallbo i sommarskrud. Det var skönt att komma hemhem igen och träffa föräldrarna. Vi började lördagsmorgonen med en lång och trevlig frukost tillsammans alla fyra, sedan begav sig jag och Johan in till stan för att spana in Gävle. Visade konserthuset, Boulongerskogen, min gamla gymnasieskola Vasa, Teatern, Rådhuset och ja, så mycket mer blev det inte. Tog en fika vid torget, tyvärr utan vänner då det inte riktigt passade ihop sig. Nästa gång ska jag försöka vara ute i bättre tid.


På torget köpte vi jordgubbar och glass, ringde till farmor (överraskning för henne!) och då hon var hemma styrde vi bilen mot Österfärnebo. Där blev det fika, först med jordgubbar och glass och sedan kakor. Allt medan vi pratade och kollade på gamla foton.

När vi tog oss därifrån blev nästa stog Färnebofjärdens nationalpark och en 4 km slinga längs med älven. Det var trevligt att gå där och mycket fint. Vi hittade spår efter bäver och ett (vad vi tror) bäverhus.



På kvällen blev det grillning av fläskfilé med vin och potatisgratäng som tillbehör, jag älskar mammas mat! På kvällen när jag egentligen skulle sova så gick jag istället igenom en massa gamla saker som mamma och pappa rensat ut ur mitt gamla rum. Slängde mycket, men lite får följa med ner till hit någon gång.

Söndagen bjöd på fint väder och vi cyklade iväg på konst&hantverks dag med tillhörande loppis en bit bort. Det var trevlit, hittade mig en Gårdstomte som jag köpte med mig. Kollade på fina tavlor, bland annat som mammas kusin målat, hennes man hade fina saker i smide som jag spanade in också. På hemvägen svänge vi upp till Glampi, förmodligen sista gången jag pussade honom hejdå. Det var jobbigt och tårarna rann, inget jag orkar beskriva mer ingående just nu, men här kan man läsa om min älskade islandshäst.

Efter en lunch hemma och vi hade packat ihop våra saker (naturligtvis glömde jag min necisär, mamma fick skicka på posten) promenerade vi ner till bykyrkan då mamma var ansvarig för kyrkcaféet denna dag. En annan av mammas kusiner (kreativ släkt jag har) och hans sambo hade fotoutställning, jättefina kort, köpte med mig två vykort hem, kanske ska foto och lägga upp någon dag, kanske ett semesterprojekt att göra bloggen lite mer levande? Vi fikade naturligtvis också, mormor och morfar (plus hans syster), samt moster med man och fotokusinen var också på plats. Värsta släktträffen, men det var trevlig den timme det varade, sedan var vi tvungna att åka till tåget. På något vis kändes det lite vemodigare att åka denna gång. Kanske för att jag vet att allt inte kommer att vara sig likt nästa gång jag åker dit.

Det Positiva: Hemhemma
Det Negativa: Sorg

The things we are will always be.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0