Månskensritt

Vinter har äntligen kommit! I allafall utanför stan, ute vid stallet var det två centimeter snö, minusgrader och fullmåne. Nästan perfekt med andra ord. Idag var det Jokers tur att komma ut, så det blev till att raskt sadla om och sätta på refelxer. Glömde pannlampa, men det visade sig gå bra ändå, månen lyste upp riktigt bra och snön gjorde ju sitt till. Tog samma väg som vi promenerade i måndags, där vet jag vart alla gropar är och vart man måste skritta. På ditvägen gick det helt okej, travade lite och visst låg han på, men var ändå kontaktbar. Sedan när vi vände hemåt började han trippa och takta och skulle minsann inte skritta. Jag hade bestämt att vi skulle hålla oss till skritt och trav, mörker, underlag som vi inte var riktigt säkra på och dessutom Joker som inte har det bästa balanssinnet i världen. Det gick sådär kan vi ju säga, vi travade och han smygökade hela tiden och så fort han slant till med ena bakhoven (vilket hände några gånger, vet inte om det var med flit) så tog han det som en galoppfattning. Fick lite bättre koll på slutet, eller jag fick skaffa mig genom att rida övergångar skälla lite på honom. Men han är ju glad i allafall, ska se till att springa av honom ordentligt i helgen på något bra ställe där det inte är halt.


Kommer sakna Hampus säkra fötter i vinter...

Maxim fick träna på att vara själv i hagen, sedan fick han fortsätta öva när vi kom hem för jag passade på att julpynta stallet lite, är inte riktigt klar, tänkte sätta upp det sista imorgon och ta med kameran och fota. Imorgon hoppas jag att det är en lika härlig måne, för då ska Maxim få komma ut, förmodligen får han gå samma runda som Joker gjorde idag, den är lagom lång och de hinner inte bli speciellt svettiga.

Det Positiva: Snl och månsken
Det Negativa: Kalla fötter

Fly me to the moon

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0