Solskenstur

Idag blev det en tur i solen med Hampushästen och Jossan på Joker. Riktigt varmt, så delvis red jag i t-shirt! Våren är verkligen här nu. Red en runda som vi inte ridit på väldigt länge och det tyckte Hampus var kul, Joker gick mest och surade för att han var tvungen att skritta i Hampustakt hela tiden. Hotade med att bita av mig knäskålen varje gång de hade stannat och vi kom ifatt, men när han fick springa så blev han glad. Skogsvägen vi red på ligger ganska långt bort så först blev det en kvart skrittande på den lilla asfalterade landsvägen, alla bilar vi mötte denna dag var snälla och skötte sig vid möte eller omkörning, så skönt med bra bilförare. Skogsvägen går sedan i en slinga som man antingen kan rida tillbaka på till vägen man kom ifrån eller rida över en gård och ta en annan väg tillbaka till den asfalterade landsvägen. Idag valde vi att trava slingan i skogen, som för övrigt var jättefin efter vintern så där kan man absolut öva en massa galopperande i framtiden, sedan red vi över gården och tog den andra vägen där vi galopperade lite och travade. Hampus skötte sig naturligtvis exemplariskt, han försökte bara springa om några gånger. Ska absolut rida denna väg lite oftare, den är lite backigt och det är bra för hästmuskler.


Sedan råkade jag ge Hampus en stöt och då blev han ledsen så han fick lite maskrosblad som tröst, tror att han tyckte om mig igen då.

Nu är det dags att duscha och byta om och fara på påsklunch vid stångån.

 

Det Positiva: Ridtur

Det Negativa: Seghet

 

Vad du är söt min kära lilla ponny

 

Over and Out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0