Dressyrpass

Igår så bar det av till stallet igen. Hela förmiddagen var det regn och rusk, men när slutet av dagen närmade sig kikade solen fram och det var riktigt härligt att komma ut. Kunde rida i bara tröjan och lämna jackan i stallet.

Det blev en genomkörare på ridbanan för mig och Joker. Jossan satt på en stol och kollade på oss och gav tips. Hampus blev riden efteråt av Sanna som också ska tävla honom på lördag, jag planerar att rida igenom mitt och Hampus program lite snabbt på fredag bara för att känna av, men Hampus vet jag ju rätt bra hur han fungerar. Joker har jag ju inte alls ridit så mycket och vi missförstår varandra rätt så ofta. Det började ta sig på slutet i allafall, han är ju lite mer framåt och jag blir gärna lite rädd för farten och bromsar alldeles för mycket, slutar tänka framåt och då stannade han också av. Dessutom har han mer steg så det är jobbigare för mig att slappna av och följa med, blir gärna lite skumpigt. Travarbetet kändes väl rätt så okej ändå och efter lite tips från Jossan satte vi några galoppfattningar på ett bra sätt också. Red sedan igenom programmet en gång och det gick väl sådär, han var inte tillräckligt mycket framme och jag var inte tillräckligt tydlig med vad jag ville. Andra gången så blev det betydligt bättre, då tänkte jag framåt redan från början i traven coh tryckte på lite, man kan säkerligen trycka på lite till, men det var en början i allafall och travdelen kändes riktigt bra, måste jobba med mina ytterhjälper bara. Han tog galoppfattningarna bra också och sedan sprang han iväg lite, måste lära mig att han kan gå i kortare galopp än Hampus utan att bryta av. Längningen i traven kände jag inte riktigt av, ska försöka att samla ihop traven lite till innan hörnet så kanske det blir lite mer skillnad.

                                 

Det blir spännande att tävla med honom, ska försöka att slappna av och bara rida, men det kommer att bli svårt. Tur att jag rider Hampus först så kanske jag är lite uppvärmd i allafall.

Det Positiva: Ridning
Det Negativa: Ringrostig

 Lilla fluffman

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0