Finaste Nostipp

Fick ett samtal och sprang ut i natten och vem satt i en buske på granngatan och såg liten, oskyldig och frusen ut om inte sötaste Nostippen. Fick hjälp att lysa i ett tjockt buskage först där kvinnn som ringde sett henne, men då sprang hon iväg en bit. När jag tackat så mycket för hjälpen så föjde jag efter och där satt hon ihopkurad. Hon erkade känna igen min röst och blinkade som hon brukade. Sedan försökte jag mata med godis som hon först var ointrisserad av, men sedan så smög hon fram och vågade äta. Blev ett vädigt kastande in i busken och hon vågade komma nära och ta godisarna! Det var dock inte intressant att ta de som låg utanför busken och sedan snällt följa med mig hem, men så länge  godiset låg inne i busken vågade hon ta det fast jag bara satt en meter bort! Lämnade lite godis och sedan gick jag hem och laddade maten med lite extra gott, torrmaten var inte uppäten så förhoppningsvis var hon på väg för att äta när hon blev upptäckt. Imorgon kommer en fälla och så hoppas vi att hon kommer tillbaka, hon såg så liten och frusen ut och försökte värma tassarna under sig...


Kom hem lilla gumman <3

Jag ber er alla hålla tummarna lite extra imorgon kväll och natt på att hon minns all värme här inne och beslutar sig för att komma hem.

Det Positiva: En glimt
Det Negativa: Kalla nätter

Plötsligt finns det bara en sak jag verkligen vill, kom hem!

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller mina tummar stenhårt under morgondagen. Vilken lycka ändå, att Nostippen äntligen syns. :) Bara en tidsfråga innan hon är hemma igen. //Lina

2010-10-25 @ 00:21:54
URL: http://www.ogonblickattminnas.blogspot.com
Postat av: Malin

Ikväll kommer hon in, det håller vi tummarna för stenhårt!

Ses snart! :)

/Malin

2010-10-25 @ 17:07:44
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/
Postat av: syster

JA, håller tummaran så hårt att knogarna vitnar på mig.:) hoppas hoppas hon vill komma hem till dig nu.:):) hoppas hoppas hoppas:D:D

2010-10-25 @ 18:33:21
URL: http://fraidich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0