Fjällföreberdelse: Packa

Det här med att packa... Har ju i allafall jag haft problem med förut. Jag packar ofta alldeles för mycket och kommer hem med halva ryggsäcken oanvänd. Det har blivit bättre med tiden, men denna gång måste jag verkligen försöka att bara packa det mest nödvändiga, man vill ju inte bära på en massa dödvikt. Så jag sammanställde en av mina älskade listor och började med att rada upp allt jättefint, ju mer den fylldes på desto plottrigare blev det och i slutet var det en enda röra, men jag tänkte försöka strukturera upp de lite och spara det här på bloggen där det inte kommer bort. Det är ju dock först efter turen jag vet om jag glömde något eller om något inte alls behövdes, men det kan jag ju lägga till/ta bot då.

Nödvändigheter
Karta och Kompass
Tält
Sovsäck
Liggunderlag

Kläder
Kängor+sockor
Sandaler (eller andra skor man gillar så man kan byta på kvällar och inte sitter fast i kängorna)
Regnkläder (Är optimist, men inte så optimistik, dessutom brukar regnjackor vara vindtäta=två i en!)
Hela kittet ombyteskläder i vättentät påse
Handduk (gärna resehandduk, tar inte så mycket plats)
Fleecetröja
Underställ (kanske beroende av säsong)
Sovkläder (inte kul att sova i svettiga vandringskläder...)
Buff
Keps
Vantar
Matrelaterat
Mat för alla dagar (se separat lista)
Snacks (var och en tar med sig sina favoriter)
Kök+sprit (eller gasol eller vad man nu använde som bränsle)
Vattenflaska
Spork
Kåsa
Diskborst+diskmedel+svamp/trasa
Skärbräda
Kniv
Burköppnare
Visp/Stekspade
Tändstickor
Påse till sopor
Termos

Övrigt
Kamera+extra batterier
Myggsalva
Solskydd+Eftersol kräm
Kniv
Pannlampa
Snöre
Förstahjälpen
Skavsårsplåster
Solglasögon
Toalettrulla
Kikare

Ej så nödvändigt men trevligt
Sits
Filt
Badkläder
Lykta/värmeljus

Då allt detta är packat, mer eller mindre ser ryggsäcken ut som en gravid säl, men det får man väl ta. Ett tips är att packa så mycket kläder du tror dig vilja ha och sedan halvera rakt av. Kom ihåg att du ska oka gå omkring med det hela också.

Det Positiva: Stor ny ryggsäck
Det Negativa: Fortfarande försvinner utrymmet, mindre sovsäck?

Tomorrow...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0