SurPutte


Såhär glad var Hampus

Lyckades med en ridtur denna vecka också. Tyvärr i mörker, men man tar vad man kan och det var trevligt i allafall. Vi red på vallen och hästarna fick springa lite. Hampus hade repat sig från förra veckans magbesvär och tyckte det var en lagom mysig tur, dock känns det verkligen att jag inte har ridit ordentligt på ett tag, lite döv var han, snart blir det till att rida dressyr på banan igen, men fram till nyår är det semester som gäller.

Lilla gubben hade ett svullet öga, så jag skulle försöka tvätta med koksalt, vilket inte var populärt på något sätt. Där fick ha stå i gången jättelänge medan jag mockade och borstade och sedan fick han stå ännu en stund för att koksaltslösningen skulle svalna. Samtidigt fick Joker mat, Hampus blev väldigt frustread och stampade bestämt med hoven. Nöjd blev han inte förrän han fick komma in i sin box igen.

Nästa vecka ska jag förutom måndagen försöka hinna med en tur i dagsljus på helgen. Hoppas att tiden räcker till.


Itchy

Lite kattmys blev det också till min stora glädje. Jag var roligare än att jag och fånga möss.

Det Positiva: Tankar på annat
Det Negativa: Mörker

Love in snow

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0