På spaning i Gottfridsberg

Det sorgliga med det hela var att även Fläcken lyckades rymma i lördags. Vad ledsen jag var och besviken på mig själv som inte lärt mig och var ännu mer försiktig. Det var inte en kul söndag, vi gick omkring och spanade lite, men inte en skymt av katter, mycket folk i rörelse så det var inget man trodde heller direkt. Sedan skulle jag iväg och städa dojon och fixa shinaier inför vår prova-på-dag. Snälla Malin och Lina från Östgötakatterna fixade lappar och kom hit och lappade området. Nu med två foton på små missar... Jag fick även låna en fälla som står på uteplatsen eller vid behov kan flyttas om kissarna dyker upp någon annanstans. Söndgskväll och ingen kisse, spanad genom fönstret, men ingen som kom och åt mat medan jag såg på. Dessutom är grannens katt Mao ute och spatserar ganska mycket. Har varnat Tony för att han har tillgång till mat hos mig nu också ifall han börjar tjocka på sig.

Efter jobbet på måndagen fick jag fler och inplastade lappar som jag vandrade runt och satte upp på strategiska platser. Ropade efter de små tjejerna och kände mig ganska ledsen. Men så när jag kommit hem så ringer plötsligt telefonen. En man som säger att han kollar på min katt som sitter och äter gräs bara 30 meter från min lägenhet. Slänger på mig jacka, laddar med godis och skyndar mig dit. Och vem är där om inte lilla Nostippen! Helt oskyldig sitter hon i sanden på en lekplats och ser ut att må bra. Det vill säga tills hon ser mig, då far hon som skjuten av en kanon in i buskarna. Följer försiktigt efter och försöker locka med godis. Tyvärr var gottegrisen Nostippen som bortflugen och hon rusar iväg igen och kryper in under golvet på en bod. Typiskt henne såklart. Där sitter jag och lyser med lampa och försöker prata henne till rätta. Lägger ut godis, går hem och hämtar fällan preppad med mjukmat, sätter mig och väntar. Ingen Nostippen behagar ta sig ut. Tillslut ger jag upp, hade det varit vanlig arbetsdag idag hade jag kunnat hålla ut lite längre, men nu var jag expressansvarig och skulle börja klockan sex så vid midnatt fick det räcka.

Naturligtvis skyndade jag mig dit idag så fort jag kom hem eftersom det varit regnigt och dant så hon kanske skulle ha hållt sig kvar. Godiset var borta och så också Nostippen. Lade lite mer godis där och så ska jag sätta mig och spana ikväll också om jag orkar.

Det är en stor lättnad att jag fick se henne åtminstone. Nu vet jag att hon lever och i allafall fått i sig lite godis. Nu vill jag att Fläcken också ska dyka upp, hoppas att de har hittat varandra och inte ligger ensamma någonstans.



Det jag har lärt mig dessa dagar är att det finns hur många kattgömställen som helst här i grannskapet. Innergårdar med buskar och skjul och jag vet inte vad. Den enda chansen att hitta dem är att de är ute och promenerar så att människor ser och kan ringa. Hoppas, hoppas att någon ringer ikväll eller att Nostippen kommer tillbaka till samma ställe för att äta godis.

Det Positiva: Sett Nostippen
Det Negativa: Ingen Fläcken

It`s raining, please come home.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller tummarna stenhårt här hemma och även kolonikissarna knäpper tassarna och ber en bön! Snälla missarna, kom hem igen!



/Malin

2010-08-17 @ 21:33:56
URL: http://ostgotakatterna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0