A long way...


Hmmm, ska man våga sig närmare?

Åhh, nu tittar hon på mig igen... Läskigt...

Fläcken är en modig liten katt som vågar sig fram om kvällarna då matte sitter vid datorn och knappar. Hon är också extremt nyfiken på badrummet och smyger försiktigt fram och kikar om jag låter dörren stå öppen då jag borstar tänderna. Leksugen är hon också, en av de luddiga mössen har hon lemlästat, flera delar är den i och garanterat död i mina ögon. Hon leker mest själv, det är roligast att springa efter bollar och slå på dem. Ibland när hon är på humör kan i lika lite tillsammans också, vippan vill hon mest döda tror jag, men vi har lyckats leka lugnt med den också. Sedan kan man spela boll till varanda har hon upptäckt, ligger ner under sängen och leker lite med bollen mellan tassarna och sedan skjuter hon iväg den i min riktning så att jag kan puffa tillbaka den under sängen. Hon börjar visa när hon är på lekhumör också, lägger sig ner och rullar på rygg och kollar lite lurigt på mig, världens sötaste ser hon ut som då.

Nostippen är mer försiktig, men har faktiskt vågat sig ut även då hon vetat att jag varit vaken, jättenära golvet höll hon sig och sneglat ängsligt upp på mig i sängen. Men det går framåt med myrsteg där också. Hon äter utan tvekan godis som jag lägger fram till henne även om jag sitter rätt nära lådan och det vågade hon inte tidigare, sedan så blinkar hon tillbaka också när man pratar med henne. Det gällar att jobba lite varje dag!

Det börjar bli tid för lite katt-träning nu, först en tur till affären bara och sedan ska vi se om lekhumöret är lika gott som igår.

Det Positiva: Söta katter
Det Negatvia: Hår, hår överallt.

Nawww...

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elinor

åh vad roligt! så gullig hon är :D

kramis

2010-04-28 @ 17:46:15
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0