Söndagskendo

Det bästa sättet att avsluta en helg på är utan tvekan att träna kendo, man somnar så gott efteråt. Idag blev det 2,5 timme träning och en halvtimme efter med stretching och prat. Jag fick också, till min stora glädje träffa Nisse igen. Det kommer bli himla kul att han tränar med oss igen, himla kul att ledet fylls på från andra hållet med någon som kan mycket och som är duktigt. Nu har han haft ett uppehåll på några år, men jag hoppas att han kommer tycka det är lika roligt att träna som förut. Det var lite konstigt första gången vi körde en övning mot varandra. Hmm, jag känner den här personen, men ändå inte, Det är trots allt skillnad, när Nisse flyttade ifrån oss hade jag tränat i tre terminer tror jag, man kan inte så himla mycket då egentligen och nu är vi gradmässigt mer jämna, men samtidigt fick jag flashbacks från när han höll träningarna och instruerade, så det det blev lite konstigt. Kul var det i allafall, tyvärr fick jag inte köra något i rustningen mot honom, vi var hela sju par så rotationen kom inte så långt, nåja, förhoppningsvis kommer det fler tillfällen snart nog. 
 
Jag och Lollo körde lite kata en halvtimme innan passets början, mest kortsvärdskatorna, rörelserna börjar sitta lite mer, men det är mycket att slipa på, vi ska försöka att köra en gång i veckan så man vänjer in dem. Hann inte riktigt köra igenom alla dem med långt svärd då passet började, men vi får ta igen det nästa vecka.
 
Vi började i allafall passet utan rustning, övade på att stå, gå och hugga. Fick blåsor på rätt ställen så det var ju positivt. Annars protesterade kroppen lite eftersom jag spänner mig och har tränat alldeles för lite grund på sista tiden. Mycket fokus på greppet och jag märker själv att högerhanden gärna glider ner i hugget, speciellt med kote på. När fortsättarna fått på sig Men också körde vi grund i rustning, nyttigt, men svårt, men för det mesta kändes det rätt så bra.
 
Blev mycket stora tekniker, men även lite små. Skapade öppningar med harai och så fick vi även öppningar av motodachi som man skulle reagera och hugga på, kände mig lite seg med en inbyggd fördröjning, men vissa gick bra. Allt som allt ett bra grunspass, men åh vad jag ville köra ji-geiko också, inte mycket som kommer hålla mig borta från Dojon på torsdag, det är en sak som är säker.
 
Det Positiva: Gamla vänner
Det Negativa: Sticka i handen
 
Past, present, future

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0