Awareness

Så, årets stora kendohändelse gömmer sig runt hörnet, mer eller mindre förberedd, nu kör vi. Igår, något omotiverad masade jag mig iväg till dojon. Pass skulle hållas och rustning skulle packas. Improviserade mer än vanligt, men tror nog att det blev ganska bra ändå. Brukar försöka vilja ha ett tema och igår tror jag att det blev något om mjuka handleder.
 
I allafall, vi började med lite uppvärmning och sedan tekniker i rustning för att bli lite mer varma. Efter lite kirikachi gick vi över på tvåstegstekniker. Först kote-Men som vi först gjorde några med bara en hand och sedan direkt efter med två, mest för att känna skillnaden, få en känsla av att vara snabb och verkligen bli medveten om att det är vänster han som ska jobba. Det var i allafall min tanke och jag inbillade mig (jag vilade under en av omgångarna) när jag tittade på dem att det fungerade för vissa, det blev inte lika stelt med två händer som det brukar vara för vissa. Vi gjorde kote-Do också, åhh, kote-Do, ibland är det verkligen en favorit, när den fungerar, men den kräver träning, eller rättare sagt, den kräver att man inte försöker utan bara gör och för att kunna bara göra så krävs det träning. För egen del kändes vissa precis så bra som de ska och vissa inte riktigt bra, men så är det när man är lite ringrostig fortfarande. När jag kollade på så såg det ut som om det stora problemet är att man tar för stora attacksteg in och kommer för nära på Do eller att man stressar sig igenom det hela. Något pass framöver ska vi koncentrera oss lite på Do tror jag och verkligen gå igenom hur man ska göra och även ta med kote-Do, jag gillar Do och behöver tärna på det så jag kanske inte behöver improvisera nästa pass så mycket.
 
Efter det hoppade Lollo in och körde lite specialövningar, återigen mycket handleder. Kote-Men-Kote-Men, Kote-Men-Kote-Men-Do-Do och Kote-Men-Kote-Men-Do-Do-hiki-Men och på slutet en övning över salen med Kote-Men-Kote-Men-Men-Kote-Kote-Men-Men-Kote-Men osv. Roligt, men förvirrande. Körde sedan ji-geiko där jag försökte poängtera att de inte skulle blocka utan koncentrera sig på att kontra istället (speciellt för dem som ska gradera till helgen då) och jag tycker nog att ji-geikosarna mot vissa blev lite bättre. Körde också en rolig ji-geiko mot Lollo (så länge sedan sist) och även några till som kändes hyffsade. Avslutade med ipponmatcher, tre banor och förloraren blev avbytt av dem som stod på sidan. Lagom jobbigt pass skulle jag säga, de enda jag glömde var min tanke att köra små Men som avslut, men, men, improviserat så blev det ett ganska sammanhängande pass.
 
Sedan ägnade jag restan av kvällen åt att packa, slipa shinaier, spänna shinaier och sy fast klubbmärke på fingin, nu är jag nästan redo för årets SKO, vi får se hur det går. Förväntningarna på mig själv är tja, inte så höga och jag vet inte hur lottningen ser ut, men jag hoppas att jag ska lyckas ta någon poäng under helgens gång.
 
Det Positiva: Rolig kendo
Det Negativa: Slog i hälen
 
You make me stronger

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0