Flerstegstekniker

Jupp, inte så motiverad, men torsdagsträning blev det ändå, då jag skulle hålla i passet.
 
Lite mindre planering än förra gången, bara planerat ett tema och sedan körde vi på. Flerstegstekniker gjorde vi och så började vi efter uppvämningen med Kote-Do, eftersom jag glömde den förra gången. Åh, kote-Do, när det väl fungerar är det en teknik som känns så otroligt bra att göra. Så vi övade på korta attacksteg och mikropauser för att försöka komma på rätt avstånd på Do. Många som hade problem och inte riktigt fick till det, men jag tror att det blev lite bättre då vi övat en stund. Jag försökte att ge lite tips, men det är svårt, det mest konkreta är ju att korta sitt attacksteg, eller helt enkelt göra det i princip på plats. För egen del kändes det helt okej, men som alla tekniker behöver den underhållas.
 
Vi gick vidare med lite kote-Men, mjuka handleder och så lite haraitekniker där jag fumlade med visning lite, men det gick bra ändå tror jag, ibland ska man nog inte säga så mycket utan bara göra, dessutom känner jag mig för osäker för att gå in i detaljerade beskrivningar av teknikerna. Tiden rann iväg men efter lite teknikträning så körde i kakarigeiko, 5, 7 och 10 attacker, uttröttande, men nyttigt och så lite ji-geiko på det. För egen del kändes teknikerna helt okej, börjar få till attacksteg mer och mer, men kakarigeikon och ji-geikon, not so good. Ganska omotiverad, men jag vet ju varför så är inte så speciellt orolig. Det blir nog bra till slut ska vi nog se.
 
Det Positiva: Att träna
Det Negativa: Att inte ha vilja
 
Can´t seem to fly above

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0