Söndagskendo

Söndagsträning igår och terminens sista officiella pass. Kalle som höll i det och första passet på två månader som jag och Lollo tränade samtidigt, upplagt för ganska mycket awsome med andra ord. Vi hade lite teknikträning i första halvan, vilket gjorde mig tröttare i kroppen än vad det brukar. Länge sedan det var jobbigt att stå i kamai en längre stund och ett bevis på att jo, kendomuskler har jag definitivt tappat.
 
Det kändes som om jag hade lite bättre koll på tekniken denna gång i allafall, även om det blev lite kaosartat ibland, men kaos är ju inte alltid dåligt. På slutet körde vi lite träningsmatcher, första gången för några som var med och det blev kanske lite väl exalterat ett tag med vifftande shinaier som landade i en del (läs mitt) bakhuvud. Allt som allt var det en bra träning i allafall och efter lite stretching och dusch satte vi oss och pratade i soffan, mycket trevlig avslutning på helgen!
 
Det Positiva: Vänner
Det Negativa: Att inte ha drivet
 
We could go so far

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0