Kendoveckan

Förutom Maxim och ridningen finns det en sak som hjälper mot trötthet, jobbiga tankar och stress, ett kendopass. Två veckors uppehåll för min del och som vanligt gör två veckor att kendon är lite, lite bättre än den var tidigare, i allafall känslan är bättre, hur verkligheten ser ut är ju en annan sak. Men så i torsdags var det dags för Kallepass igen.
 
Eftersom vi är i början av terminen och några flyttat upp i gruppen körde vi större delen av passet med stora tekniker. Mycket stora Men, Kote-Men och så Kote-Men-Do. Första omgången Men var väl godkänd, men när jag omgången efter körde mot Kalle så blev jag så facinerad och också motiverad, eftersom skillnaderna på den Men-hugg jag fick imot mig var så otroligt stor, eller rättare sagt snabbheten i dem. Och jag ansträngde mig verkligen för att hugga snabbare när det var min tur mot Kalle och banne mig, första hugget minns jag fortfarande, bästa Men jag satte på hela passet. Och efter lite problem (förmodligen för långa attacksteg) på Kote-Men fick jag till dem också. Favoriten blev ändå trestegs-huggen. Att känslan är så snabb, fast man hugger stora tekniker och de är tre stycken, är helt enkelt underbar. Det spelar som sagt ingen roll hur det ser ut eller hur andra uppfattar det, men min känsla var att jag var snabb och det ger mycket för självförtroendet.
 
Vi övade också på att gå rakt igenom mottagaren och även att mottagaren stod kvar och man skulle flytta dem. Avslutade med mini-korta ji-geikos, typ trettio sekunder var, vilket jag tyckte var väldigt bra, ur kondition som jag är. Att de var så korta gjorde också att jag aldrig hann bli lat som jag gärna blir och att jag faktiskt kunde försöka i de flesta. Tror det kan vara bra med variation och andvända båda varianterna, ibland vill man ju hinna testa mer tekniker också och ibland vill man bara köra så det ryker.
 
Det blev bastu efteråt, kvällens samtalsämne var serier och filmer, för engångs skull kunde jag hänga med lite.
 
Sedan blev det kendotema på lördagen också, shinaifixardag och nu har jag två dugliga egna shinaier igen, blir fint att börja använda dem igen också. Ska byta tsuru på en bara till en läcker blå färg. Fixade också rustningarna och organiserade om lite så allt ligger på rätt plats inför terminsstarten.
 
Det Positiva: Bastu
Det Negativa: Kalla golv
 
Lost without you

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0