Morgonstund har guld i mund

Eller nått. Strax innan sju var jag i stallet i morse i allafall. Fixade mat och mockade. Borstade av Maximen, på med tömkörningsgrejerna och ut till ridhuset, tömköra, tillbaka, på med täcka och ut i hagen, ombytt och klar i bilen till kvart över åtta och på jobbet tio minuter senare. Awsomeness!
 
 
Maximen var nog lite morgontrött, men kom igång bra ändå. Tömkörde en halvtimme ungefär i skritt och trav och han mjuknade på fint i slutet, körde även lite serpentinbågar i trav och lite trav-halt-trav. Nåja, nästa gång vi tömkör ska jag göra det ordentligt och även galoppera. Men idag fanns inte tiden.
 
Efter jobbdagens slut åkte jag in till stan och tog reda på att jag inte behöver vaccinera mig mot något i allafall. Skönt att slippa sprutor. Sedan hem och börja baka fredagsfikat som det är min tur att ta med till jobbet.
Inte så mycket annat skoj som hänt idag.
 
Det Positiva: Tidig morgon
Det Negativa: Mycket i huvudet
 
Forward

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0