Lolloträning

Så, trots födelsedag och ridträning var jag ganska taggad för att träna kendo också. Så det gjorde jag och inte behövde jag ångra det. Lollo var på landslagsläger förra helgen och kom hem med massor med ny inspiration och lite nya blåmärken, så hon höll i passet.
 
Hela tio stycken var vi och jag fick träffa Kalle igen för första gången på jag vet inte hur många veckor. Redan uppvärmningen satte ett litet annan tempo än det vanliga så jag blev både uppvärmd, lite trött och taggad. Uppvämningskiaien gör ganska mycket för hur min attityd under resten av passet är. Sedan körde vi lite semeövningar över salen, byggde vidare på att skapa öppningar och ta ippon. Sedan körde vi också några övningar med många hugg på rad över salen, först med öppen mottagare kote/men och sedan med mottagare som skulle försöka blocka lite så man skulle hitta på lite annat för att träffa. Vi körde också några vändor med enkla Men och Kote-Men i grupper, då kunde man återhämta sig lite från de snabba övningarna och göra sitt bästa när det var ens tur. Fick sedan vattenpaus och så var det dags för något jag fruktat lite skulle dyka upp. När vi åt lunch tidigare i veckan och hon berättade om lägret hade hon berättat om den här jobbiga övningen. I allafall hälften placerades ut som mottagare och övriga på ett led framför första mottagaren, sedan körde första personen kakarigeiko till hajeme, flyttade vidare och så gick kön framåt ett steg, sista mottagaren skulle man köra kirikachi mot. Jag började som mottagare, men sedan bytte vi så alla fick köra. Det var riktigt jobbigt, men jag klarade mig till slutet.
 
Efteråt så stretchade vi lite och sedan blev det bastu innan jag åkte hem och fick fin födelsedagssemla med ljus i.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Ont i halsen idag.
 
High Spirit
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0