Uppvisning och Kataträning

Det blev en del kendo i helgen också, inte så mycket träning för egen del, men ibland behövs mest bara att andas luften och träffa människorna.
 
På lördagen var det uppvisning på stan, som vi brukar ha varje år. Alla stilar i klubben visade upp ungefär 5 minuter var och så gick vi några varv runt, kendon hann visa upp tre gånger, varav jag var med två. Det gick bra tycket jag, vi visade först lite tekniker med Lollo i mitten, sedan gjorde alla några Men på henne och hon visade olika kontringstekniker. Vi visade också kirikachi och ji-geiko. Den första omgången körde jag och Lollo ji-geiko, det kändes väldigt bra och pedagogiskt.
 
 
 
I Söndags hade vi lite kataträning, hade tänkt träna själv också, men då vi var ojämna par och jag kände mig lite småkrasslig så gick jag bredvid istället, var några som inte har kört så mycket som jag fick hjälpa en del också, så inte var jag sysslolös direkt. Idag är det nybörjarstart, men min hals säger att går jag ens i närheten av att försöka mig på kiai så kan jag glömma att fortsätta vara frisk, så istället ska jag, om mitt värkande huvud tillåter, försöka gå på en promenad och njuta av den fina kvällen. Förhoppningsvis kan jag träna på torsdag igen.
 
Det Positiva: Tidig kväll hemma
Det Negativa: Snor i hela huvudet.
 
Go away

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0