Motivation

Kendodag idag! Lyckades, hör och häpna cykla till jobbet, mäkta stolt över mig själv! Men det kändes i benen när jag återigen styrde cykeln upp för backen mot Dojon.
 
Riktigt många på passet ikväll, hela tolv stycken och hänger folk i så tror jag att vi har några riktigt roliga terminer framför oss. Kalle som höll i passet, vi delade in oss i fyra tregrupper och körde så hela passet vilket fungerade utmärkt. Först hade vi dock Kalles nya mördaruppvärmning, med springning och ramsan, lite hopp och skutt som vanligt och värma upp armar och ben och sedan fortsätta springa för att på kommando göra först 2 x 10 armhävningar, sedan situps och upphopp på samma vis. Efter det gick vi in och hoppade lite, stretchade lite och högg lite.
 
Sedan på med rustning och teknikträning. Men, Kote-Men, Harai-Kote-Men, Hiki-Men och så slutligen Harai-Kote-Men-Hiki-Men-Men. Och ja, det blev jobbigt mot slutet. Speciellt utan vattenpaus. Och ja, när jag i slutet hamnade i samma grupp som Kalle så tänkte jag inte så snälla tankar om honom när jag försökte att fortsätta och fortsätta. Vi avslutade med ipponmatcher i tregruppen, den som förlorade gick ut och de andra körde och så skiftade man fram och tillbaka.
I ipponmatcherna var orken, lusten och all min kendo någon helt annanstans. Annars så tycker jag att teknikövningarna gick rätt så bra (innan jag typ dog av trötthet), attacksteget fortfarande inte jättebra, men jag vet vad jag ska koncentrera mig på denna termin i allafall.
 
Efteråt hade vi tränarmöte, känner mig motiverad till den här terminen och till kendo. Ska bli riktigt kul och jag hoppas att orken och tiden kommer att räcka så långt som jag vill.
 
Det Positiva: Kendofolk
Det Negativa: Muskler som inte orkar.
 
How do you go on, when in your heart you begin to understand, there is no going back

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0