Kombinationer och Kata

Den intensiva första jobbveckan är slut och helgen är här. Tänkte börja med att gå igenom kendoträningarna lite. I torsdags var det Kalleträning, tyvärr den sista på ett tag. Ibland har jag svårt att få ihop livet och tänk då när man har två småbarn och ett jobb med skift. Tråkigt, men han skulle försöka så mycket han kunde i allafall.
 
Värmde upp lite och körde kirikachi som uppvärmning första omgångarna, börjar känna att jag har lite bättre koll och att huggen är bättre, men det behöver ju nötas ordentligt. Vi körde lite kombinationsövningar, Men-hiki-Men, Kote-Men-hiki-Men, Kote-Men-hiki-Men-Do i vissa fall skulle man bli jagad och försöka kontra på den attack som kom när man antigen gick ner i kamai efter hiki eller då man vände sig om efter att ha attackerat förbi. Väldigt intensivt pass, men det var kul och nyttigt. Jag tycker att mina hiki-Men har blivit mycket bättre, jag vågar gå bakåt lite mer och shinaien träffar bättre. Dock tyckte jag inte att mina Kote-Men fungerade så bra detta pass, det kommer och går helt enkelt.
 
Efter en kort vattenpaus körde vi ji-geiko. Körde först mot en ny tjej som flyttat ner från stockholm. Det var kul, man lär sig ju av att köra mot nya och tyckte jag kunde läsa av ganska bra. Försökte öva två-stegstekniker och tänka lite gradering. Fick till någon Kote-Do som var hyffsad. Sedan fick jag vila och så körde jag mot Kalle. Det var en konstig ji-geiko (vi pratade om det efteråt och Kalle hade försökt köra annorlund mot både Kalle och mig) först halvan stod han väldigt stilla (ovanligt för Kalle) och andra halvan blev han totalt galen och dansade omkring och attackerade åt alla möjliga håll och kanter, jag for in i väggen, var nära att få shinaien urflippad ut händerna och ja, det var lite allmänt kaos, men roligt var det. Tyvärr fick vi en skada också under den sista ji-geikon, den nya tjejen fick handleden skadad, jag hoppas att det inte är allvarligt och att hon kan träna snart igen.
 
Efteråt hade vi ett kort (okej, nästan en timme långt) tränarmöte för att diskutera hur vi skulle göra. Jag ska väl försöka hålla lite torsdagspass, får se hur det går.
 
Sedan var det inte nog med det utan igår var jag tillbaka i Dojon och så hade vi lite kataträning. Vi var fyra stycken och så Anders som dök upp och var så snäll och höll i träningen. Gick igenom alla sju katorna, fick lite petningar på mina händer och hur jag ska hålla greppet, bra att tänka på sedan också. Tyckte att det flöt på ganska bra, trean kråglade lite, men ordnade upp sig, jag ska inte tänka så mycket. Sjuan gick också bra, men när jag är shitachi ska jag tänka på att dels försöka hugga en ordentlig Do och dels efter hugget, vrida upp mig och vika bak svärdet, isället för att pausa efter hugget och vänta på den andra innan jag viker. Vik först och vrid upp, sedan är det okej att pausa. Nåja, vi ska försöka hålla i med kata en gång i veckan fram till SKO, bara fem veckor kvar, så hur svårt kan det vara...
 
Sedan blev vi kvar en timme och pratade ungefär, sedan kände jag mig tvungen att åka, for förbi jobbet och fixade det sista (man ska aldrig försöka sig på något efter kl 15 en fredag, då får man jobba övertid). Sedan hem för myskväll med Johan. Kollade på Dark Shadows, perfekt fredagsfilm.
 
Det Psotiva: Veckan är slut
Det Negativa: Stelhet.
 
You know, that wtihout you, I would be lost

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0