Ippon-matcher

Kendoträning på fredagskvällen blev det också. Många nybörjare var det även denna gång och en drös fortsättare. Så dojon var fylld till bristningsgränsen. Eftersom de var jämna par så gick jag bredvis och försökte hjälpa till och peta lite. De var duktiga och inga ögon blev utpetade så ett lyckat pass med andra ord.
 
Sedan satte de fortsättare som ville på sig rustning och så körde vi ji-geiko. Eller först en kirikchai som kändes hyffasd för mig själv och sedan ji-geiko. Hann köra tre ganska korta innan vi istället körde enpoängs-matcher med Anders som domare. Överlag så är jag ganska nöjd, men som Anders sa måste jag ta mer intiativ. Jag tyckte dock att jag hade lite bättre variation än tidigare, försökte lite mer saker (beroende på vem jag körde mot). I ji-geikosarna försökte jag ha lite olika fokus och det fungerade hyffsat, ett av problemen är väl att när jag lyckas med något som är tänkt att bli en tvåstegsteknik så blir jag ibland så förvånad att jag nästan missar den andra attacken.
 
Försökte tänka på hållningen också, något som Anders börjat prata om mer och mer. Jag har genom åren märkt att de problem jag har i kendon (inte alla men några) är samma som jag har i ridningen. Hållningen är en av den, tur då att jag kan öva på samma satt på hästryggen som i Dojon, jag blir så glad när jag har nytta av träningen på olika sätt.
 
Det Positiva: Harai-Men
Det Negativa: Passivitet
 
Thinking together

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0