Beginnings is everything

Dags för lite kendo som avlutning på semestern. Idag var det första blandpasset för terminen, vilket innebär väldigt många människor på väldigt olika nivåer. Tyckte ändå att det gick relativt bra. Många nybörjare var det, fler än på många terminer, förhoppningsvis hänger några i hela terminen och även nästa. För många var det första gången så första timmen var mycket grund. Stå, gå och svinga shinai. Ett tag sedan jag var på ordntlig grundträning nu, har ju inte varit fokus i sommar. Det gick väl bra, men det är ju inte riktigt det roligaste i kendon.
 
Som sagt gick vi och högg i en timme ungefär och avslutade med en huggcirkel på 180 hugg. Sedan fick vi fortsättare slänga på oss rustningen och efter en liten mini-uppvärmning körde vi på med ji-geiko. Jag inser så här i efterhand att jag hade alldeles för dåligt fokus. Jag hade ingen plan alls och det funkar inte riktigt. Försökte fokusera lite på bra tekniker mot dem som inte kört så mycket ji-geiko och även ge lite råd till några av dem. Sedan så fick jag köra mot Erik också, vilket alltid är lurigt, han är väldigt bra och det får man acceptera. Men denna ji-geiko blev jag så arg på mig själv. För att jag reagerar för snabbt, glömmer att läsa av och när jag ser vad som kommer så gör jag inget åt det. Så lite besviken är jag, men ska ta mig en funderare och fokusera om på torsdag.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Ofokus
 
We will go forward!
 
Over and Outke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0