Basic is everything

Nog blev det kendo alltid. Känner att orken börjar återvända. Tränat mer denna vecka (cyklat mer, lite kendo, ridning), mycket frisk luft, bra med mat och mindre socker, sovit bra och det börjat till och med bli lite, lite lättare att gå upp på morgonen. Jag hoppas att den positiva trenden fortsätter, för det är ju så här jag vill må.

Efter ett samtal på eftermiddagen blev det så att jag höll i passet också. Det gick bra tycke jag, även om vi var få som tränade, en nybörjare, jag och två fortsättare. Körde gundtekniker, Stora Men, Kote och Do, Kote-Men och Kote-Do, Kirikachi och Kakarigeiko. På slutet körde vi två stora Men var som skulle vara de bästa på passet, gillar att avsluta på det sättet. Jag försökte kommentera lite, men mest körde jag på, men det börjar kännas bättre och bättre med att hålla i passen och jag jobbar på att göra mig hörd, tyckte det kändes bra idag, men så tycker jag också att det är lättare att hålla i nybörjarpass, för grund är jag bekväm med och känner att jag kan visa och förklara hyffsat.

Blev så att jag och Pär körde lite ji-geiko och två ippon-matcher innan vi var nöjda också.

Får se hur mycket träning det blir kommande vecka, funderar på tisdagsträningen, sedan ska jag springa blodomlopp på torsdag så då kan jag inte träna kendo och på söndag får vi också se, kanske har utflyktsplaner. Men planen är att cykla två gånger till stallet så lite träning blir det nog i allafall.

Det Positiva: Må bra
Det Negativa: Känna av sin hälsena.

Flying through everything

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0