Motivation = White

Ibland måste man unna sig lite saker för att kicka igång motivationen igen. Denna här väntade på mig i Dojon idag och min vilja att inviga den på torsdag är ganska stor. Håller planerna och orken i sig så blir det av.



Annars så var det andra passet med Men på. Övade stora Men-hugg och lite Kote-Men, både stora och små och kirikachi såklart! Min rygg gär ont, jag är allmänt stel och min massör är i indien så att stretcha gör otroligt ont för tillfället. Där får man för att man inte håller i stretchingen när hon väl löst upp alla knutar.

Jag tyckte att jag höll lagom fokus idag, lite på mig själv och lite på omgivningen så jag kunde ge lite råd och tips till och med. Min egen teknik kändes okej, ibland var shinaien iväg och viftade någon annanstans, men för det mesta gick det som jag ville. Kanske lite övertänd i slutet när vi körde renzuku-tekniker, råkade köra upp knytnävarna i en stackares Men-galler.

Skönt med lite Dojo-häng i allafall. Min förhoppning är ett torsdagspass i en bländande ny vit gi.

Det Positiva: Kendomänniskor
Det Negativa: Ont i svankryggen

You light up my life

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0