Kendopass

Jag fick iväg mig själv till kendopasset i allafall. Och det var väl bra, slutade med att jag fick hålla i passet för att Anders var sjuk och gick hem istället. Tur att det är i slutet av terminen, för då är det lättare att improvisera övningar. Eftersom det snart (?) är gradering så försökte jag mest köra igenom de tekniker jag vet kommer att dyka upp. Stora Men, Kote, Do, Kote-Men, Kote-Do och kirikachi, på slutet körde vi också lite kakarigeiko, bara för att. Den kakarigeikon jag körde mot James var nog det enda jag var nöjd med, sett på min egen kendo, på hela passet. Men då kändes det rätt så bra ändå, mina kote-men kändes snabba faktiskt, glömde såklart att fråga hur han uppfattade det.

Annars var känslan fortfarande blä och jag gjorde något konstigt med Do till och med, nej, längre paus blir det, får se hur det känns på Söndag om jag orkar åka till träningen efter en dag med tävlingar. Som känslan var idag så, nej, men är jag sugen så ja. På torsdag ska jag springa blodomloppet istället för att träna iaido, är lite ledsen för det, men så är det ibland, eftersom jag inte ska gradera på lördag ändå så gör det inte så mycket, men det är ju roligt.

Det är förresten något otroligt vad publicitet vi har fått i dagarna. Först, SR Östergötland har ett pressmeddelande på sin hemsida om Taikai, sedan var det en journalist från Linköpings Posten och kollade på juniorerna och pratade med diverse folk och inatt på lunchen så slog jag upp gratistidningen Extra Östergötland och vad ser man inte där om en stor bild på Kalle (i hans sista match) och Anders som domare och så stod det lite kort om Taikai! Jag har klippt ut den och ska jaga rätt på fler tidningar så det kommer upp i Dojon om ingen annan hinner före. Haha, inte bara karaten som hamnar i tidningen!

Det Positiva: Publicitet
Det Negativa: Ingen lust

All for love

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0