Basic

Dags för veckans kendopass, blev mycket välbehövlig grundträning för min del och det dök till och med upp tre nybörjare som ville träna!

Mina ben ville dock döda mig, inte så mycket musklerna, men benhinnorna protesterade högljudligt över att behöva träna ännu en dag. Blir nog en välbehövligt vila de närmaste dagarna för mina stackars ben. Det konstiga var att det inte gjorde speciellt ont när jag gjorde saker utan när jag stod stilla eller satt i seiza.

Vad gjorde vi då, ju vi började såklart med uppvärmning, lite springa (ajajaj), lite hoppa (ännu mera aj) och lite stretcha. Sedan gjorde vi lite grundhugg utan rustning, om jag ska doppa så ska jag hugga snabbare. Gjorde även kirikachi utan rustning och det kändes ganska okej, tänkte mycket på min tajming och den kändes helt okej. Fick även göra Do-kirikachi och det gick väl sådär, bättre och bättre i allafall.

Efter att vi tagit på oss Men gick vi igenom stora Men, Kote och Do och små Men, Kote, Do, Kote-Men och Kote-Do. Jag försökte tänka på att ta ordentliga attacksteg utan extrasteg innan och några gånger kändes det annorlunda och nu när jag har funderat på det en stund så tror jag att jag har kommit på något. Jag tror att jag inte skjuter ifrån tillräckligt med vänster vad, jag latar mig helt enkelt. När jag skjuter ifrån ordentligt hinner jag nämligen inte med något extrasteg eftersom vaden redan är på väg någonstans med för stor kraft. Fortsätta träna på det ska jag göra. De små-Men som jag gjorde som skulle ha ipponkänsla kändes relativt bra. Det var någon av gångerna jag gjorde Men eller Do som jag kom för nära, minns inte riktigt när det var, men måste koncentrera mig mer på avstånden. Både för mig själv och när jag är mottagare.

Det Positiva: Insikt
Det Negativa: Verkar inte kunna koncentrera mig på två saker samtidigt

Tell me, teach me

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0