Kata!

För första gången på evigheter fick jag träna Kata! Igår på nybörjarträningen var nämligen första gången de fick testa på. Vi körde 1:an, 2:an och 4:an och det var ett nyttigt pass, det blir inte speciellt ofta som man går igenom till exempel olika kamaier. Dessutom tror jag att det är bra att dela upp katorna i olika moment, så som man gör i början när man ska gå igenom och lära sig dem, även sedan man kan dem. Då tänker man till lite extra och så hittar man ofta något som man kan förbättra. Övade också på den lite högre kamaien man ska ha i kata, eller jag antar oavsett när man nu använder ett bokken.


Gammal bild, men ändå :)

Torsdagsträningen är än så länge ett öppet kort, vi får se hur mycket ork jag har helt enkelt.

Det Positiva: Kata
Det Negativa: Kalla fötter

Want more!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0