Julefrid

Idag var det tillbaka till verkligheten som gällde, med besked också, ännu en gång bjöd jobbet på en hel del besvikelse och frustration, men jag redde upp det hela och andades mig igenom små inre utbrott.

Julledigheten är över för denna gång, jag har måndagen ledigt i nästa vecka också (plus fredagen som är röd dag) så veckorna fortsätter att vara korta, funderar lite halvt på att ta en till dag, men det kanske är bättre att spara och ta längre fram.

Jag har i allafall haft det underbart de här dagarna. Julafton spenderades i Linköping med Johans pappa och yngsta bror. Klädde gran gjorde vi och åt skinkmacka och lagade mat tillsammans. Inte så avancerat, Janssons, lite köttbullar och prinskorv och så rödbetssallad till det. Vi hade också med oss saffranslängder, pepparkakor och lite chokladgodis samt kola. Kollade på Kalle Anka och somnade pinsamt nog i soffan, sedan fick jag låna gästrummet och sov i över en timme. Någon som kanske hade behövt ledigt tidigare...

Trevlig kväll blev det i allafall, kollade på love actually och åt godis så det stod härliga till, sedan cyklade vi hem i natten och njöt av den friska luften.
och

Julgranar gånger 2
Dagen därpå gav vi oss iväg norrut Johan och jag, körde faktiskt på rekordtid, strax under fyra timmar, nästan ingen trafik och så turades vi också, väldigt smidigt gick det. Hemhemma väntade en klädd gran och mammas underbara mat på julbordet. Åt så jag höll på att storkna, lax är ju verkligen favoriten, tätt följt av rödbetsalladen och ost+kex. Blev lite klappöppning och sällskapande innan kvällen slog till. På natten vaknade jag av att vinden ven, stormen Dagmar gjorde entré och på morgonen var elen borta så det var till att gå på dass och värma gröt på vedspisen. Lyxigt med sådan i allafall, då märks det inte av så mycket. Vädret var också fint så vi passade på att gå promenad med syster ner till sjön och uppleva gamla minnen, sedan spelade vi även ett parti Alfapet, för en gångs skull vann jag!



Dagmar stökade ner, pappa städade upp.

Underbara ridstigen ner till sjön där vi byggde hiner och forsade fram i galopp

Ville katt <3

Gustav katt <3
På annandagskvällen åkte syster tillbaka till götet, men hon kommer för att fira min födelsadag i slutet av januari, så snart ses vi igen. Vi passade på att äta julbordsrester och sedan åka med mamma in till stan och se Sherlock Holmes på bio, den var bra, men det hände mycket hela tiden, till och med för mig som är van vid action. Dagen efter bjöd på lite sovmorgon och sedan en tur först till Valbo och spana lite på rean och IKEA, två kuddar och en vattenkanna fick följa med hem. Sedan vidare till Sandviken och mormor och morfar, fikade och pratade bort en stund innan vi gick en sväng på stan och kollade i affärer, hälsade även på moster på apoteket. Hemhemma igen blev det en lugn kväll med god mat och ganska tidigt i säng. Uppe ganska tidigt för att säga hejdå till mamma som åkte till jobbet, sedan tog vi det lugnt med en långfrukost och läsande (eller för mig ganska mycket sömn) i soffan. Efter lunch och en sista gosstund med katterna packade vi in oss i bilen och påbörjade färden söderut. Stannade i Västerås där jag gjorde klädinköp, både på rean och utanför, mycket nöjd med mig själv! Och sedan ett stopp hos Johans syster och sambo i deras nya lägenhet. Blev så sugen på att flytta igen, till en större lägenhet med ett extra rum och så vill jag tapetsera och göra i ordning. Underligt hur fort man glömmer hur jobbigt det är att flytta egentligen.

Sedan vidare hem till lägenheten och idag jobb och stallet. Så skönt att träffa lilla snutthästen igen och pussa lite på honom (eller försöka, han gillar det inte, vill hellre bli kliad). Han kändes lite rundare om magen och glad, blir kul att sätta igång honom i nästa vecka, Joker ska också få komma ut på äventyr, just nu känner jag att orken och viljan finns där. Annars så blev jag lite nedstämd nu på kvällen, men inget blir väl någonsin som man hoppas eller planerar för. Ett tag till rullar vi på i allafall.

Imorgon blir det tidig morgon och svara ut prover, sedan stallet och möjligen en promenad/longering för hästarna beroende på hur ljust det är ute när jag kommer dit.

Det Positiva: Ledighet
Det Negativa: Dåliga nyheter

Be strong, hold on

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0