Ett korthus faller ihop

Fy tusan vad skönt det är med julledighet, ångrar mig att jag inte tog fler dagar för det hade behövts. Speciellt med de tunga och ledsamma besked som veckan bjudit på. Det är roligt när det går bra för andra, men ledsamt för en själv när man inte får träffa personen lika ofta längre. Jag fasar lite inför jobbvåren, vis av erfarenheterna från de två föregående. Ibland är det jobbigt med allt ansvar som läggs på en, men än så länge orkar jag bita ihop och kämpa på. Att få komma ut till stallet nästan varje dag och snusa i en varm päls gör ju sitt till och att komma hemma och få långa varma kramar inte helt fel det heller.

Men, nu ska vi försöka få lite julkänsla här. Jag har gjort mitt bästa i veckan och det har bakats pepparkakor, saffransbröd och julgodis, klappar har slagits in och tallris har pimpats. Nu ska jag bara lugna ner mig och komma ihåg att njuta av det hela också.


Tallris ska det vara!

Det Positiva: Ledighet
Det Negativa: Spekulationer

Vem ska jag nu luta mig mot i stormen?

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0