Iaido: Kata 10

Idag var det dags för iaidoträning igen, försökt sova hela dagen för att ladda inför den första jobbnatten, men det gick väl sådär, det är svårt att sova när solen skiner igenom persiennerna. Men nu ska jag snart ge mig iväg till jobbet och se hur det är att jobba natt.

Tillbaka till träningen, efter uppvärmningen så fick vi gå igenom alla kator vi lärt oss hittills, 1, 3, 5, 8 och 9. Det gick ganska bra, men blev lite slarvigt ibland och så var det lite svårt att komma ihåg vilka som vad vilka av katorna, ganska lätt att blanda ihop.

Sedan fick vi gå igenom en ny kata också, nummer tio.



Den var rolig och häftig och jag minns faktiskt att jag typ gjort den en gång tidigare, men på en kendolektion med iaidoinspiration som Anders höll på en sommarträning. Minns den eftersom den första attacken är ganska speciel. Blev lite snurrig bara när man ska vända sig en massa, men tillslut så satt rörelserna ganska bra. Avslutade med att Mattias ropade ut katornas japanska namn och så skulle vi göra dem. Det var klurigt även fast vi gått igenom alla i början, men det gick ganska bra.

Stannade inte på kendon utan har istället förberett matsäck och ska om en timme sticka till jobbet, får se hur jag överlever. Vanligtvis ska jag börja kring tio på kvällen, men då Veronica jobbar sin sista natt har tiden förskjutits lite så att hon kan träffa alla imorgon och bjuda på avskedsfika. Nästa vecka blir det dock lite tidigare kvällar.

Det Positiva: Inget ont
Det Negativa: Redan trött

In an other life.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0