Fokuserad träning

Igår hade jag nog rätt inställning för träning i allafall, jag kände mig väldigt fokuserad. Kändes bra i foten innan också, inte känt något på hela helgen, men det gjorde tyvärr ont igen efter träningen, efter lite stretching var det bra igen, men i morse kändes det stelt och konstigt, ska ut och springa idag, får se om det gå eller inte, med en promenad som uppvärmning så ska det nog gå, men annars så får jag väl gå istället.

Tillbaka till träningen. Vi var hela tolv stycken som skulle träna och det är alltid kul, även om det blir trångt. Började med lite grunder, stora Men och små kote-Men, jag föröskte verkligen få det att bli rätt och det kändes rätt så bra, lite segt med kote-Men, men det är bara att jobba vidare. Ska försöka att slappna av bättre och inte bli så stel. Sedan gjorde vi Kote-suriagi-Men som kändes bättre än vad jag trodde, det brukar alltid ta ett tag för mig att få in tekniker som vi inte över på så ofta, men det gick förvånansvärt bra denna gång. Vi gjorde även Men-hiki-Men, Men-hiki-Kote, Men-hiki-Do, Men förbi-övningen, det kändes väl ganska så bra i allafall, men ska slappna av mer och tänka på avstånden.

Så var det dags för kirikachi och nu så fick alla paren ställa sig så nära som möjligt och göra bredvid varandra och så skulle man inte träffa något annat än sin mottagares shinai, detta för att få bort helikopter hugg. Nyttig övning eftersom man verkligen får tänka på sina hugg hela tiden. Det gick gansla bra det också, drämde inte till någon i huvudet. Fick även köra en normal kirikachi som kändes rätt så bra.

Sista halvtimmen var det ji-geiko, vi som snart ska gradera skulle tänka på att köra fina tekniker och mer graderingskendo. Så det körde jag ganska stenhårt på, första mot Stina kändes rätt så bra, jag försökte fokusera på att få till ordentliga attacksteg och ibland kändes det bra. Resten av ji-geikosarna kändes helt okej också, men inte lika bra som den första. Sista så fick jag vila och kunde se när Anders och Lollo bankade på varandra, det var rätt så kul.

Eftersom min fot inte kändes på topp kändes det rätt så bra att inte stanna på nybörjarträningen, bara en som dök upp och Stina ville stanna och träna så då stretchade jag ordentligt istället och cyklade hem.

Det Positiva: Fokus
Det Negativa: Hälsena/fot/muskler

Want to, need to

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0