Tillbaka...

Så är den tillbaka, precis när jag trodde att den återhämtat sig efter mer än en vecka var uteblivna kotehugg har jag återigen en ömmande kotearm. Det syns inte så mycket, men jag behöver bara stryka lite lätt för att det ska komma ett stick av smärta och tänk er då när någon slår kote på en, det känns som om jag inte har något skydd alls utan att träffen kommer rätt på benet. Funderar om det är värt att investera i ett par lyx-kote, men vet inte om det skulle hjälpa så mycket. Får se om det gå över av sig själv.

Ett fint onsdagspass var det i allafall. Först grundövningar utan rustning och sedan fick vi som hade ta på oss rustningen och så övade vi alla tillsammans på lite grundtekniker. Det är svårt att vara i ett par där en har rustning och den andra inte. Blir liksom helt bakvänt, i varje fall måste jag bli snabbare. Ska försöka sätta det som fokus ikväll. När vi delade av körde vi lite tvåstegstekniker, det gick väl sådär. Jag tänker bara hela tiden på vad Kalle nämde på det senaste tosdagspasset jag var på att jag träffar Men med fel del av shinaien. Det såg jag plötsligt jättetydligt. Tror att jag kommer för nära och sedan inte sträcker på shinaien. Ännu en sak att prova sig fram på. Sedan blev det några jigeiko också, en mot Johanna, en mot Erik och en mot Joel, sedan smet jag för att komma hem någorlunda och träffa Johan lite.

Ji-geikon mot Johanna kändes bitvis väldigt bra. Måste komma ihåg att tro på mina attacker och gå förbi varenda gång. Den mot Erik kändes också väldigt bra bitvis, jag är inte speciellt bra på att hugga Men, men nu lyckades jag sätta en, den liksom bara kom av sig själv. Sedan blev jag lite bankad på hade vid något tillfälle en bra kamaj och sedan blev jag lite bankad på igen. Den mot Joel var helt okej, blev smiskad på låret och har ett blåmärke som prydnad idag, men det är sådant man får ta.

Ikväll kör vi igen, hepp hepp!

Det Positiva: Känslan när det verkligen stämmer
Det Negativa: En handled som inte slutar göra ont.

It`s time for some change...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0