Hampushästen

Nu följer en rad inlägg under denna dag som ska sammanfatta min helg, eftersom jag inte fixat internet hemma så tar jag små pauser i projektandet och skriver lite.

Jobbade under fredagen på AlControl, det gick bra, fick utvärdera en massa och nu börjar jag få ordentlig koll på denna metod med, även om jag inte kan allt.

Direkt efter jobbet åkte jag ut till Hampus, nästan två veckor sedan jag var där och red, de fick en veckas semester med bete efter tävlingen och sedan ha jag haft fullt upp och inte hunnit med som jag velat. Nu blev det en tur i allafall. Han kom inte fram till ginden, men när jag var en bit ifrån honom så lyfte han mulen från gräset och kom fram för att hälsa. Blev ett väldigt nosande och det verkade som om han saknat mig. Blev en ganska lugn skogstur, först så tänkte jag bara skritta, men det blev trav och galopp också, så fort han kom ut i skogen ville han springa, det var bara på den hårda vägen som han gick försiktigt och aktade sina ömma fötter.

Blev en härlig tur och sedan åt vi matsäck tillsammans, jag med mina mackor och Hampus fick morot och äpple fast jag såg att han gärna ville ta en tugga av mina mackor också. Hästen kan säkert äta allt, men det var en mysig stund. Sedan var det ut i hagen för honom igen och jag åkte hemåt, rätt så trött var jag, men hamnade framför en film så det blev sent ändå.

Det Positiva: Hampushästen
Det Negativa: Kort om tid.

You light up my life...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0