Dr M

På instutitionen där jag gör mitt exjobb finns det en riktigt härlig människa. Han är verkligen stereotypen av en forskare. Väldigt inne i det han gör och väldigt intresserad av allting, det är i allafall så jag ser forskare. Dessutom är han otroligt rolig, så fort man tillbringar en liten stund med honom i labbet så får man sig minst ett gott skratt. Han undervisar också, vilket jag fick erfara förra året och även då gjorde han intryck. Det var i och för sig bara en föreläsning och han verkade smått galen, men nu har jag förstått att det är så han är och han vet om det själv också. Ibland så är man inte säker på om han skojar med sig själv eller med alla andra. Han har väldigt lätt för att sväva iväg och man lär sig alltid något nytt när man lyssnar på honom, men det kanske inte alltid är vad man förväntar sig att man ska göra. Han har också förklarat poängen med forskning, om försöken utförs korrekt så blir resultaten korrekta, de kanske bara är lite svårtolkade. Vilket ju går helt imot allt man lärt sig genom åren i skolan, där har allt ett rätt och fel, nu kan vad som helst hända. Så nu måste jag ställa om mig helt, inte det lättaste, men det får väl gå som det går, någon slags resultat kanske jag får ändå, vi får helt enkelt vänta och se.

Nu sitter jag och surfar i skolan, men snart ska jag åka hemåt, funderar på om jag ska sällskapa en bit på vägen med Johan som slutar om en timme eller hur jag ska göra, förmodligen väntar jag. Försöker mig på att kolla på True Blood, men det går sådär, dålig anslutning tror jag. Får se vad jag hittar på om det inte funkar.

Det Positiva: Roliga människor.
Det Negativa: Trötthet.

I want to do bad things with you...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0