LångLördag

Oj, Lördagen bara försvann i ett nafs, blev saker att göra hela tiden.

Började dagen med frukost tillsammans med Johan. Sedan åkte vi åt varsitt håll, jag tog bussen ut till Hampus och Johan cyklade till skolan för att bygga dator. Ute i Älgbostätter väntade en kelig katt på mig. Ville bara gos och kela, så jag knappt kom in i stallet, mysigt. Sedan hade jag och Hampus stor rengöringsdag, tog mig vekligen tid att borst ordentligt och rycka bort lite extra vinterpäls. Så jämnade jag till manen lite också, eller försökte i allafall, i vissa vinklar så ser det fortfarande konstigt ut. Så tog vi oss ut i skogen, hade planeat att skritta en runda, men så blev det lite ändringar med både trav och galopp. Vägen var mycket mjukare och bättre än vad jag trodde och då tänkte jag att vi skulle trava lite. Så började Hampus galoppera av sig själv och när han är så pass glad och gör det brukar jag låta honom hållas, om det inte är på helt fel ställe. Sedan doppade vi fötterna i dammen innan vi klättrade över berget som avslutning, så det blev en mycket mer anstängande och längre tur än vad jag tänkte från början. Hemma i stallet blev det lite mer pysslande, Hampus blev så fin så.

Katt <3

Hemma blev det lite lunch och så åkte jag iväg in mot stan för lite SOF 2009. Kollade på Kårtegen som gick genom stan, kul var det, men det tog ungefär en och en halv timme innan hela hade passerat. Många fina vagnar var med. Bland annat en som var tv-spels inspirerad av Mario där ingen mindre än roliga Jon, fadderiansvarig under mitt fadder nolle-p, spelade Mario, den var väldigt vältajmat med musik och allt. Sedan gick Jonas, från kommunikationskursen, med och var eldsprutare. Sedan hade VI-ling och FuLing en vagn också som jag nästan missade och inte fattade budskapet med. Så fanns det en massa orkestrar med tillhörande baletter med också, först i hela kårtegen gick vårt eget LithBlås, ingen jag kände igen som var med där tyvärr, men de var roliga ändå. Lite tött när de närmade sig sutet av vägen där jag stid, då hade de ju redan gått i ungefär två timmar.

Mycket folk var det som tittade på också, skymtade Nisse i publiken en bit bort och även några andra bekanta. Mitt i mot mig var det ett gängsom verkligen soffade ordentligt. De bar ut två soffor så att de kunde betrakta hela spektaklet med sto bekvmälighet. Lite avundsjuk blev jag allt.

Så cyklade jag tillbaka, handlade lite inför kvällen och ägnade resten av eftermiddagen till att läsa lite bok. Sedan packade jag min lilla picknickväska och cyklade iväg igen. Kändes som om hela dagen var ett enda cyklande. Borta på campus skymtade jag Johans ryggsäck, men insåg att jag aldrig skulle orka cykla ikapp, inte när han har sin nya supercykel som går hur snabbt som helst. Som tu var blev det rödljus så jag lyckades ändå. Bra tajmat tycker jag, så vi sällskapade hem till Mårten. Efter att alla samlats bar det av till Maxi, eftersom vissa (alla utom jag och Lollo) behövde handla. Sedan for vi iväg till Tannerfors slussar för lite grillning och picknick. Det var trevligt och mycket gott. Har bara varit borta vid slussarna någa gånge tidigare också och slogs än en gång av att linköping är ganska fint på vissa ställen. Slussarna ä en av dessa platser, känns verkligen som om det är en oas mitt inne i stan och man märker knappt av husen runt omrking, mest på gund av att det är så mycket träd och annat grönt i vägen tror jag. Känns så skönt också att kvällarna blir ljusare och ljusare. Tillräckligt varmt är det inte ännu, frös lite i mina ballerinaskor, men jag vill så gärna ha sommar nu att jag försöker övertyga mig själv om att den redan är här. Vilket förmodligen är en av orsakerna till att min hals känns lite sådär idag.

När det blev kallare och maten tog slut for vi hem till Mårten igen. Det skulle tydligen var Eurovision final också. Louise hade mutat in att om hon tog med sig efterrätt så skulle hon få se på den. Missade de först bidragen och därmed Sveriges, men sedan tittade vi igenom alla mumsandes glass med chokladbitar och kakdeg, mycket gott och B&J inspirerat. Hade väl tre favoriter tillslut, Estland, Norge och Armenien tyckte jag om, och kanske lite Island också. En bit in i röstningen stod det väl ganska klart vem det var som skulle vinna och det var väl inte helt dumt. Har hittills inte varit så intressead av hela schlagerbaletten i år och har, eftersom jag missade Sveige igår, fortfarande inte hört hela låten, men det är vekligen trevligt att sitta i en grupp och titta på den och kommentera framträdanden. Ett genomgående tema i år var tjejer med stort lockigt hår och korta klänningar.

Efter denna dag var jag mycket trött och efter att ha sagt hejdå till alla cyklade jag hem i natten. Hörde festandet från Folkets Park högt och tydligt då jag cyklade genom rydskogen och täffade även på en del soffare. Cykelturen jorde mig pigg och glad så jag hamnade med en bok under näsan, dumma, dumma Matilda. Kunde tydligen inte sluta heller så det blev ganska sent, eller tidigt kanske man säger. Skönt att sova länge var det i allafall, så nu har jag en del som ska göras innan träningen. Kanske ska jag försöka mig på att ringa hem också, länge sedan nu.

Det Positiva: Umgås med vänner.
Det Negativa: Tjock i halsen.

I`m in love with a Fairytale

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0