Ji-geiko!

Hemma från träningen. Började som sagt en timme tidigare med att förbereda tisdagens uppvisning så nu är vi väl något så när förberedda. Kommer nog att bli häftigt, så ni som har vägarna förbi på tisdag mellan 12-13 i Colluseum, Camups Valla kan komma och titta på ett gäng tjejer som tränar kampsport, jag är en av de coola blåklädda människorna i rustning. På tal om rustning, det står en i min hall nu! Imorgon ska jag träna på att ta på och av mig och knäppa lite egokort, jag kollade med Johanna och hon sa faktiskt att det var okej. Även om hon skrattade lite åt mig.

Härligt jobbig träning idag! Fick träna allt möjligt häftigt, kontringstekniker och bakåttekniker. Kändes riktigt bra när jag korde bakåttekniker mot Lollo, men jag måste som vanligt träna mer på attacksteg, vill att det ska smälla och låta! Kontringsteknikerna var också roligt, skulle hugga Men, det vill säga i huvudet/hjälmen och så skulle den andra kontra genom att ta ett steg åt höger och hugga Do, i bröstplattan. I alla fall, jag tyckte det gick ganska bra. Så skulle jag köra mot Anders och hugga Men. Inget konstigt med det, men så helt plötsligt så står han bara kvar och gör ingen kontring, så jag hoppar nästan in i honom och fattar ingenting. "Du ska ju hugga Men, inte en decimeter åt sidan" . Tänkte inte ens på att jag kompenserade för at göra det lättare för honom att gå åt sidan, men efter det så tänkte jag en massa på att hugga rakt.

Mot slutet var det dags för Ji-geiko, fri träning. Man ska bara tänka framåt och attackera och man ska aldrig, aldrig gå bakåt. Kan väl säga att det gick sådär. Ganska förvirrat var det bitvis, vilket bland annat resulterade i att jag fick en Shinai i bakhuvudet, där man inte har något skydd alls. Vet det tusan hur han gjorde egentligen, men, men, smällar får man ju ta. Sista ji-geikon, när man är som tröttast skulle vi ge extra mycket och attackera, attackera, attackera! Så hamnade jag mot Anders också, igen. Vilket är jättebra, man ska ju ta vara på de tillfällerna och lära sig en massa av någon som kan så mycket. Men jag var så trött! Slutade med att jag tror att jag råkade backa, vilket resutlerade i att Anders högg Men på mig, sedan följde han upp med att hugga typ sju snabba Men på rad, bara för att lära mig att inte backa tror jag, kunde nämligen inte tänka alls och kom varken på den smarta idén att attackera tillbaka eller göra någon slags bakåtteknik, inte för att jag tror att det hade hjälpt, men försöka kunde man ju ha gjort. I början gick det ganska bra ändå, Anders är "snäll" att ha och göra med så huggen hamnade till min stora förvåning på rätt ställen för det mesta, bukar missa så mycket på både Kote och Do tycker jag annars, men några gånger blev det bra. En av de tidigare gångerna, minns inte vilken jag stod imot, lyckades jag kontra också, då blev jag glad.

Nu har jag mumsat i mig lite kesokaka också, till näta gång måste jag komma ihåg att hacka mandeln mer eller skaffa mig en mandelkvarn. Vid närmare eftertanke borde jag skippa mandeln, börjar känna lite kli i halsen nu. Ska fippla lite mer vid datorn och sedan blir det till att sova, lång dag imorgon som väntar.

Det Positiva: Ji-geiko med Anders, eller förresten ji-geiko överhuvudtaget.
Det Negativa: Slag i bakhuvudet.

Framåt, framåt och ännu mera framåt.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0