Lördag

Härlig hästdag idag. Jossan var ledig också, så jag fick sällskap, det var trevligt. Hampus tyckte dock att Joker, stundtals, var väldigt jobbig. Hampus vill gå i sin takt, vilket är så långsamt som man bara kan och inte försöka hänga med i unghäst takt som är betydligt snabbare. Första dressyrtävlingen är om två veckor, men både Jossan och jag är rörande överrens om att vi inte är riktigt mogna för det än. Joker har knappt sett en ridbana och Hampus, är ja... otränad. Ska dock råda bot mot det genom att träna på banan på onsdag. Undrar hur det kommer gå, hört en massa roliga historier om Hampus och hans attityd till dressyr nu också. Men, men, man får väl göra sitt bästa, ska bli roligt i allafall när det väl blir av. Sedan fick jag skjuts hem också eftersom Jossan skulle in till staden.

Nu är jag sugen på vindskydd ikväll, ska bli härligt även om det inte blir riktigt så skogsaktigt som jag är van vid. Lite lägereldsmys blir det nog i allafall och jag ska släpa med min sits och äntligen inviga den. Funderar också på om kängorna ska få hänga med även om vi i princip inte ska gå någonting. Det återstå att se.

 Käkat choklad har jag gjort idag också, det kändes bra, ingen ångest alls, så det så!

Det Positiva: Ridning.
Det Negativa. Vädret är lite för grått.

Som eld....

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0