Tillbaka i ekorrhjulet

Puh, så är man inne i det oändliga ekorrhjulet igen. Upp på mogonen och iväg till campus för att sitta där hela dagen lång och försöka banka in en massa kunskap i hjärnan. Känner mig dock lite, lite optimistisk inför denna första tenta, känns som om jullovet har gjort sitt och hjärnan känns fräch och vaken. Denna kurs är dock en av de roligare att plugga till och det kanske gör sitt till. Tentan i nästa vecka en tråkig, tyvärr obligatorisk kurs som jag inte känner något intresse alls att lära mig. Så får väl se om motivationen sjunker totalt i morgon eftermiddag. Lusten att fortsätta plugga ett tag till har också gripit tag i mig. Dels för att jag ännu inte har något exjobb, dels för att arbetsmarknaden för tillfället inte är så optimal och dels för att det är så roligt. Vill ju lära mig mera, ännu mera kemi ska det bli. Så efter tentorna ska jag prata med studievägledare och kolla på kurser som finns. Dyker det sedan upp ett exjobb kan jag ju göra det endå och plugga lite till efteråt. Längesedan jag kände en sådan stor lust att gå i skolan och det känns bra att den kommit tillbaka. Hösten var ett ganska stort mörker på pluggsidan, fast jag tyckte att jag försökte mer än någonsin blev inte resultaten alltid som jag hoppades.

Annars är jag mest frustrerad över mitt kök som nu är tre veckor försenat ungefär. Längtar efter att få ordning och reda igen och kanske få lite sovmorgon på vardagar också (efter tentorna naturligtvis) och slippa störas av hantverkare som kommer och ringer på tidigt på mogonen. Så förhoppningsvis är det klart i mitten av nästa vecka så jag får lite mera riktig ledighet.

För övrigt finns bilder från Egypten på matildanaslund.bilddagboken.se eller hos min syster ellenelinor.bilddagboken.se i fall någon skulle vara intresserad.


Det Positiva: Motivation
Det Negativa: Men hallå, köket, bli klart!


Det finns en uppåt-loop i denna berg- och-dalbana och där befinner jag mig.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Syrran

jag har ungefär lika stor motivation till att plugga på den tenta jag hade i onsdags som du har till den du ska göra nästa vecka! URTRIST!! och det är också en obligatorisk kurs....SUCK!

2009-01-09 @ 11:57:00
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0