Dimma i ögonen

Observera att detta är tisdagens inlägg som inte ville publiceras igår :)

Som vanligt började dagen med att sängen var alldeles för skön att ligga kvar i. Detta gjorde att jag blev stressad när jag cyklade till RMV för den första föreläsningen. Inte kul att komma fram alldeles anfådd och svettig, tio minuter innan föreläsaren kommer. Som vanligt alltså. Efter RMV skulle vi tillbaka till Valla på en kvart, trots att vi tog en mindre rast, bara fem minuter istället för en kvart, drog föreläsaren över och vi cyklade från RMV vid tio. Nu var det ingen större fara, hade en lektion och även om det känns jobbigt att komma senare var det bättre än att behöva gå in när en föreläsare pratar i en stor sal. Vår lektionsledare var flummig och fick nog egentligen inte ut så mycket av lektionen, men ska sätta mig imorgon och gå igenom allt ordentligt.

På lunchen var det världens längsta microkö och sedan hittade vi ingn plats, vandrade runt en bra stund när Louise lyckas hitta ett bord och med det hittade hon en Johan också, det var trevligt.

Eftermiddagen bestod av högläsning, jag valde att läsa ett stycke ur en bok som heter Dödens kemi mycket bra av Simon Becket. Var inte alls nervös innan, fast vi skulle prata i stor sal med mikrofon. Sedan hände det något när jag gick fram coh ställde mig i talarstolen. Blev helt darrig och såg inget tydligt, det var som en dimma la sig över ögonen. Lyckades dock säga på ett ungefär vad jag planerat och läsningen gick relativt bra. Efteråt hade ingen märkt av att jag var nervös heller, så det är väl som de säger, något som känns på insidan men inte syns på utsidan. Fick också komma från skolan redan vid fyra då den sista föreläsningen inte var så betungande. Skönt att komma hem, laga lite nyponsoppa och äta goda mackor.

Telefonen ringde lite överraskande mot kvällningen, en tjej som sade att boken jag beställt kommit till Lambohov, så knatade genast iväg och hämtade den. Kvällen har ägnats åt att läsa om Eragons vidare äventyr i den tredje boken och hittills verkar det lovande.

Morgondagen bjudet på en föreläsning, en ridtur och lite storhandling, så ska försöka lägga ifrån mig boken snart och sova istället. Lättare sagt en gjort.

Det Positiva: Böcker, böcker, finns det någon bättre verklighetsflykt.
Det Negativa: När föreläsare inte håller tiden.

Ibland bara kliar det i mig för jag vill röra vid dig så mycket, men inte riktigt vågar.

Over and Out


Kommentarer
Postat av: Hannah

Visst är det irriterande när saker inte publiceras när de ska?

2009-01-28 @ 18:12:32
URL: http://hannnah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0